Deklaracja dostępności
- 17-09-2020
- drukuj
Deklaracja dostępności
Data publikacji strony internetowej: 2018-09-01. Data ostatniej istotnej aktualizacji: 2018-09-01.
Status pod względem zgodności
- brak opisów alternatywnych dla zdjęć i obrazków,
- część dokumentów PDF została opublikowana bez warstwy tekstowej,
- część dokumentów PDF posiada błędy w warstwie tekstowej (po skanowaniu/OCR)
- brak audio deskrypcji dla publikowanych materiałów filmowych
- część plików nie jest dostępnych cyfrowo,
- brak odpowiedniej struktury nagłówkowej artykułów,
- mapy są wyłączone z obowiązku zapewniania dostępności,
- dokumenty i filmy zostały opublikowane przed wejściem w życie ustawy o dostępności cyfrowej
Data sporządzenia Deklaracji i metoda oceny dostępności cyfrowej
Oświadczenie sporządzono dnia: 2020-09-17 . Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.
Przy samoocenie i analizie dostępności wykorzystano narzędzie Web Accessibility Checker, z którego wynika, że strona jest dostępna pod względem technicznym.
Data ostatniej aktualizacji deklaracji: 2023.03.14
Skróty klawiaturowe
Dostępne w serwisie skróty klawiaturowe (accesskey):
- [u] – Szybki przeskok do bloku: ustawienia dostępności
- [m] – Szybki przeskok do bloku: menu główne
- [t] – Szybki przeskok do bloku: główny obszar treści
- [s] – Szybki przeskok do bloku: wyszukiwarka
- [l] – Szybki przeskok do bloku: menu główne/lewe
- Google Chrome v 80.X a lewy ALT + [litera_skrótu]
- Mozilla Firefox v 74.X a lewy SHIFT + lewy ALT + [litera_skrótu]
- Internet Explorer v 11.X a lewy ALT + [litera_skrótu]
- Opera 67.X a lewy ALT + [litera_skrótu]
Oprócz powyższych skrótów w każdej z przeglądarek działa oczywiście pojedynczy przeskok który uruchamiamy wciskając przycisk TAB
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt. Osobą kontaktową jest Robert Fidos, dostepnosc@swidnica.zgora.pl. Kontaktować można się także dzwoniąc na numer telefonu 683273115. Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać żądania zapewnienia dostępności.
Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu,, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji. Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji. W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej. Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.
Strona internetowa Rzecznika Praw Obywatelskich https://www.rpo.gov.pl/.
Dostępność architektoniczna
- Budynek Urzędu Gminy w Świdnicy położony jest przy ulicy Długiej 38.
- Do budynku prowadzą schody. Brak podjazdu i windy.
- Obok wejścia do budynku wyznaczono 2 miejsca parkingowe dla osób niepełnosprawnych.
- Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.
- Brak toalety dla osób niepełnosprawnych.
- W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie brajla ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących.
- W sekretariacie urzędu znajduje się przenośna pętla indukcyjna.
Informacja o dostępności tłumacza języka migowego:
- W Urzędzie można skorzystać z usługi tłumacza języka migowego (on-line).
- Kontakt przez tłumacza języka migowego
- Kontakt
- Gmina jak rodzina 50+
- Gmina jak rodzina
- PYTANIA DO WÓJTA
- Sesje Rady Gminy
- TRASY ROWEROWE
- KONKURSY GMINNE
- RFRD
- KONKURS NASZ ZABYTEK
- Gazeta Gminna
- KLĘSKI ŻYWIOŁOWE W ROLNICTWIE
- Galerie zdjęć
- › POMOC DLA UKRAINY
- ŻŁOBEK GMINNY
- Młodzieżowa Rada Gminy
- › LOKALNI PRZEDSIĘBIORCY
- System informacji przestrzennej
- Twoje prawa w Urzędzie
- Komunikacja
- Ważne telefony
- Mapa - publikacja
- Przygarnij mnie
- Mapa gminy
- 1% dla NGO
- Kronika filmowa
- Wyszukiwarka osób pochowanych
- Tarcza Antykryzysowa
- polityka prywatności
- Dostępny urząd
- LUBUSKIE INTEGRACYJNY ROZWÓJ REGIONU- PUBLIKACJA
- Deklaracja dostępności
- INWESTYCJE DROGOWE