Rekrutacja do placówek oświatowych na rok szkolny 2024/2025
- 01-02-2024
- drukuj
Informujemy, że od 1 marca br. rusza rekrutacja do przedszkoli, oddziałów przedszkolnych oraz klas pierwszych w szkołach podstawowych na rok szkolny 2024/2025. Harmonogram czynności w postępowaniu rekrutacyjnym i uzupełniającym oraz dokumenty dotyczące naboru znajdują się na stronie internetowej Gminy Świdnica oraz placówek oświatowych: Zespołu Szkolno-Przedszkolnego w Świdnicy oraz Szkoły Podstawowej im. Bartłomieja Pitiscusa w Słonem.
W przypadku pytań prosimy o kontakt z ww. placówkami oświatowymi, odpowiedzialnymi za przeprowadzenie rekrutacji:
Zespół Szkolno-Przedszkolny w Świdnicy
ul. Ogrodowa 36
66-008 Świdnica
tel. (68) 327-32-13
Szkoła Podstawowa im. Bartłomieja Pitiscusa w Słonem
ul. Szkolna 1
66-014 Słone
tel. (68) 327-31-36
„Wsparcie dzieci z rodzin pegeerowskich w rozwoju cyfrowym Granty PPGR”
- 01-02-2024
- drukuj
Przypominamy, że wszystkie osoby, które otrzymały sprzęt komputerowy w ramach projektu „Granty PPGR – Wsparcie dzieci z rodzin pegeerowskich w rozwoju cyfrowym”, zobowiązane są do złożenia oświadczenia o posiadaniu i użytkowaniu posiadanego sprzętu komputerowego w ramach monitoringu ww. projektu.
Oświadczenie należy złożyć w terminie od 1 lutego 2024 r. do 29 lutego 2024 r. w siedzibie Urzędu Gminy w Świdnicy, za pomocą skrzynki ePUAP lub drogą pocztową na adres: ul. Długa 38, 66-008 Świdnica.
Opieka wytchnieniowa
- 30-01-2024
- drukuj
"Opieka wytchnieniowa” – edycja 2024 finansowanego ze środków Solidarnościowego Funduszu Wsparcia Osób Niepełnosprawnych, zwanego dalej „Funduszem Solidarnościowym”.
- W 2024 roku na terenie gminy Świdnica planuje się objęcie pomocą w formie opieki wytchnieniowej łącznie 5 osób, nad którymi członkowie rodzin lub opiekunowie sprawują bezpośrednią opiekę i wymagają pomocy w zakresie zapewnienia czasowego zastępstwa wpływającego na odciążenie psychofizyczne rodziców/opiekunów.
- W ramach Programu: „Opieka wytchnieniowa”- edycja 2024 docelowo pomocą objętych zostanie 5 osób z orzeczeniem o znacznym stopniu niepełnosprawności
z niepełnosprawnością sprzężoną, którym będą świadczone usługi opieki wytchnieniowej w formie pobytu całodobowego. - Adresatami Programu będą rodzice lub opiekunowie sprawujący bezpośrednią opiekę nad osobami z orzeczeniem o znacznym stopniu niepełnosprawności z niepełnosprawnością sprzężoną, którzy wymagają usługi opieki wytchnieniowej.
Ostrzeżenie meteorologiczne
- 26-01-2024
- drukuj
Karnawał w Domu Seniora
- 26-01-2024
- drukuj
Jak karnawał, to karnawał - bawią się wszyscy ! W dniu 24.01.2024 w Domu Dziennego Pobytu Senior+ w Świdnicy odbył się bal karnawałowy. Po raz kolejny Seniorzy pokazali, że mimo upływającego czasu, wciąż potrafią się świetnie bawić. Była zabawa, przyśpiewki, tańce, słodki poczęstunek i opowieści o tym jak kiedyś wyglądał karnawał.
Elementy dodatkowe powiązane z tym akapitem w informacji
9Galeria zdjęć: Karnawał w Domu Seniora
Konkurs ofert dla stowarzyszeń
- 25-01-2024
- drukuj
Ogłaszamy otwarty konkurs ofert na wykonanie zadania publicznego związanego z realizacją zadań Gminy Świdnica w roku 2024 przez organizacje pozarządowe i inne podmioty prowadzące działalność pożytku publicznego. Formularze wniosków można składać do 15 lutego do godz. 15.00. W tym roku na zadania, które będą wykonywane przez NGO, Gmina Świdnica przeznaczyła 220 tys. zł. Jedno stowarzyszenie może złożyć kilka wniosków. Dodatkowych informacji i pomocy np. przy wypełnianiu wniosków udziela Katarzyna Misztak z Urzędu Gminy w Świdnicy – tel. 519 654 697, e-mail k.misztak@swidnica.zgora.pl.
Centralna Ewidencja Emisyjności Budynków – inwentaryzacja budynków
- 25-01-2024
- drukuj
W związku z wdrożeniem w dniu 18 września 2023 r. przez Główny Urząd Nadzoru Budowlanego pełnej wersji Centralnej Ewidencji Emisyjności Budynków, prowadzone są działania informacyjne związane z inwentaryzacją budynków.
Inwentaryzacja dotyczy budynków, które mają źródła ciepła o nominalnej mocy cieplnej mniejszej niż 1 MW. Są to np. budynki mieszkalne, lokalne kotłownie czy budynki handlowo-usługowe. Polega ona na zebraniu danych dotyczących parametrów technicznych budynku oraz źródeł ogrzewania.
Inwentaryzacja budynku polega na wypełnieniu formularza inwentaryzacyjnego w systemie CEEB. Inwentaryzację można:
- wykonać samodzielnie wypełniając formularz inwentaryzacyjny
- zamówić w gminie poprzez Centralną Ewidencję Emisyjności Budynków, w ramach funkcjonalności „Zamów inwentaryzację budynku”,
- wykonać ją dodatkowo w trakcie przeglądu przewodów kominowych.
Inwentaryzację budynku może wykonać osoba, która:
- mieszka w domu jednorodzinnym i jest jego właścicielem
- mieszka w domu wielorodzinnym i jest właścicielem jego części, np. posiada część w tak zwanym bliźniaku, szeregowcu
- posiada mieszkanie w budynku wielorodzinnym, np. bloku lub kamienicy, zarządzanej przez zarządcę
- posiada mieszkanie w budynku wielorodzinnym, np. bloku lub kamienicy, zarządzanej przez wspólnotę mieszkaniową (nie ma zarządcy)
- jest zarządcą budynku.
W efekcie przeprowadzenia inwentaryzacji budynku można uzyskać tzw. uproszczoną analizę efektywności energetycznej budynku. Dla właściciela bądź zarządcy danego budynku oznacza to pozyskanie informacji o stanie technicznym budynku, które pomogą go lepiej ogrzać. To także informacja jak zmniejszyć koszty ogrzewania i przeprowadzić skuteczny remont termomodernizacyjny.
Po przeprowadzonej inwentaryzacji, Centralna Ewidencja Emisyjności Budynków automatycznie generuje uproszczoną analizę efektywności energetycznej budynku. Analiza pozwala ocenić stan techniczny budynku pod względem utraty ciepła i emisji CO2.
Uproszczona analiza efektywności energetycznej budynku podaje:
- wymagany i uzyskany współczynnik przenikania ciepła
- wskaźnik rocznego zapotrzebowania na energię użytkową, końcową i pierwotną
- zalecany wskaźnik rocznego zapotrzebowania na energię
- wielkość emisji CO2 budynku
Istnieje możliwość samodzielnego przeprowadzenia inwentaryzacji parametrów technicznych budynku przez właściciela/zarządcę budynku. Rozwiązanie takie pozwoli obywatelowi na szybsze pobranie uproszczonej analizy energetycznej.
Wszelkie dodatkowe informacje można uzyskać na stronie Głównego Urzędu Nadzoru Budowlanego
Budowa ścieżki rowerowej od Wilkanowa w kierunku Nowogrodu Bobrzańskiego
- 24-01-2024
- drukuj
Dziś, tj. 24 stycznia w urzędzie gminy odbyło się spotkanie w sprawie budowy ścieżki rowerowej od Wilkanowa w kierunku Nowogrodu Bobrzańskiego.
W spotkaniu uczestniczyli: ze strony Gminy Świdnica wójt Izabela Mazurkiewicz-Kąkol i Arkadiusz Korotczuk z Referatu Gospodarki i Rozwoju, Radny Sejmiku Woj. Lubuskiego – Sebastian Ciemnoczołowski, Dyrektor zielonogórskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad Irena Lutowska wraz ze współpracownikami, Dyrektor Departamentu Infrastruktury i Komunikacji Urzędu Marszałkowskiego Woj. Lubuskiego Sławomir Kotylak, Zastępca Dyrektora Departamentu Programów Regionalnych– Daniel Roguski, Dyrektor Zarządu Dróg Wojewódzkich Paweł Tonder, Prezes Agencji Rozwoju Regionalnego s.a. Rafał Adamczak, Burmistrz Nowogrodu Bobrzańskiego – Paweł Mierzwiak.
Gmina Świdnica posiada zaprojektowany II etap ścieżki o długości 2,5 km, w opracowaniu jest kolejny odcinek o długości 4 km.
Kolejne etapy są uwzględnione w Programie Funkcjonalno-Użytkowym. Dzisiejsze rozmowy dotyczyły przebiegu ścieżki i możliwości pozyskania środków finansowych na ten cel.
W spotkaniu uczestniczyli: ze strony Gminy Świdnica wójt Izabela Mazurkiewicz-Kąkol i Arkadiusz Korotczuk z Referatu Gospodarki i Rozwoju, Radny Sejmiku Woj. Lubuskiego – Sebastian Ciemnoczołowski, Dyrektor zielonogórskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad Irena Lutowska wraz ze współpracownikami, Dyrektor Departamentu Infrastruktury i Komunikacji Urzędu Marszałkowskiego Woj. Lubuskiego Sławomir Kotylak, Zastępca Dyrektora Departamentu Programów Regionalnych– Daniel Roguski, Dyrektor Zarządu Dróg Wojewódzkich Paweł Tonder, Prezes Agencji Rozwoju Regionalnego s.a. Rafał Adamczak, Burmistrz Nowogrodu Bobrzańskiego – Paweł Mierzwiak.
Gmina Świdnica posiada zaprojektowany II etap ścieżki o długości 2,5 km, w opracowaniu jest kolejny odcinek o długości 4 km.
Kolejne etapy są uwzględnione w Programie Funkcjonalno-Użytkowym. Dzisiejsze rozmowy dotyczyły przebiegu ścieżki i możliwości pozyskania środków finansowych na ten cel.
Ostrzeżenie meteorologiczne
- 23-01-2024
- drukuj
Budowa drogi w Radomi
- 23-01-2024
- drukuj
Dziś - 23 stycznia 2024 r. wójt Izabela Mazurkiewicz-Kąkol i skarbnik Katarzyna Wybranowska podpisały umowę z Rafałem Szylińczukiem - Prezesem Zarządu Bartex sp. z o.o. Logistyka i Sprzęt sp.k.
Wartość zadania to ok 6 mln zł, z czego dofinansowanie z Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich wynosi prawie 2,5 mln zł, a dofinansowanie z Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg - 3,1 mln zł.
Jest to wyłoniony w drodze postępowania przetargowego wykonawca zadania „Budowa drogi lokalnej nr 006015F wraz z infrastrukturą techniczną w miejscowości Radomia-Turkusowa".
Inwestycja polega na budowie ul. Turkusowej o łącznej długości ok. 900 metrów wraz z dwoma łącznikami od ulicy Tęczowej, oraz budowa ul. Jagodowej.
Ulica Turkusowa na odcinku od drogi powiatowej do skrzyżowania z ulicą Seledynową będzie miała charakter drogi jednokierunkowej o szerokości 3,5 metra z obowiązującym kierunkiem jazdy od drogi powiatowej.
Ulica Turkusowa na pozostałym odcinku będzie miała szerokość jezdni 5 metrów z jednostronnym chodnikiem.
Ulica Jagodowa będzie ciągiem pieszo-jezdnym o szerokości 3,5 m.
Wszystkie jezdnie będą z kostki betonowej, będą wyposażone w kanalizację deszczową i oświetlenie drogowe.
- Kontakt przez tłumacza języka migowego
- Kontakt
- Gmina jak rodzina 50+
- Gmina jak rodzina
- PYTANIA DO WÓJTA
- Sesje Rady Gminy
- TRASY ROWEROWE
- KONKURSY GMINNE
- RFRD
- KONKURS NASZ ZABYTEK
- Gazeta Gminna
- KLĘSKI ŻYWIOŁOWE W ROLNICTWIE
- Galerie zdjęć
- › POMOC DLA UKRAINY
- ŻŁOBEK GMINNY
- Młodzieżowa Rada Gminy
- › LOKALNI PRZEDSIĘBIORCY
- System informacji przestrzennej
- Twoje prawa w Urzędzie
- Komunikacja
- Ważne telefony
- Mapa - publikacja
- Przygarnij mnie
- Mapa gminy
- 1% dla NGO
- Kronika filmowa
- Wyszukiwarka osób pochowanych
- Tarcza Antykryzysowa
- polityka prywatności
- Dostępny urząd
- LUBUSKIE INTEGRACYJNY ROZWÓJ REGIONU- PUBLIKACJA
- Deklaracja dostępności
- INWESTYCJE DROGOWE